პროექტები

              პროექტი-ლიტერატურული დილა
                  სასწავლო პროექტის გეგმა
1.პროექტის სახელი:“ქართველი რომანტიკოსები
2.პროექტის მთავრი იდეა: ქართველი რომანტიკოსების  ცხოვრების  და შემოქმედების გაცნობა,პრეზენტაციების გაკეთება მოძიებული მასალების მხედვით,მათი შემოქმედებიდან სასურველის შერჩევა და მათი მხატვრული კითხვა.
3.პროექტის აქტუალობა: მოსწავლეებმა შეისწავლეს ქართული რომანტიზმის წარმოშობა, ქართველი რომანტიკოსების ბიოგრაფია(ალ.ჭავჭავაძე,გრ.ორბელიანი და ნ.ბარათაშვილი) და მათი შემოქმედება,მაგრამ ეს არ იყო საკმარისი მასალა იმისთვის რომ კარგად გაეცნოთ აღნიშნული პოეტების შემოქმედება სრულყოფილად.
პროექტში მონაწილეობა მათ მისცემს საშუალებას უფრო კარგად,საფუძვლიანად  შეისწავლონ ქართველ რომანტიკოსთა ცხოვრება და შემოქმედება,ის ეპოქა,რომელშიც უწევდათ ცხოვრება.
4.პროექტის მიზნები:     მოსწავლეთა  და  მასწავლებელთა მოტივაციის ამაღლება,ინფორმაციის მოძიება ალ.ჭავჭავაძის,გრ.ორბელიანის და ნ.ბარათაშვილის ცხოვრებისა და შემოქმედების შესახებ.ინოვაციური ტექნოლოგიების გამოყენებით  სასწავლო  პროცესის  ხარისხის  გაზრდა.
5.პროექტის ვადები:დასაწყისი -15 ოქტომბერი 2013 წელი  დასასრული-15 ნოემბერი 2013 წელი

6.უნარები,რომლებიც პროექტზე მუშაობისას უვითარდება მოსწავლეს:
ინფორმაციის მოძიების,დახარისხების,დამოუკიდებელი მუშაობის,ურთიერთთანამშრომლობის,კრიტიკული აზროვნების,მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების,საჯაროდ გამოსვლის, გამართული ზეპირი მეტყველების უნარ- ჩვევების გამომუშავება და საჯარო მოხსენების წარმოდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე, კონკრეტული მიზნით.პრობლემის გადასაჭრელად საჭირო არგუმენტების მოძიება.ასევე გამოიყენონ ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიები საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს,იმუშავებენ ლექსების მხატვრულ კითხვაზე,მოსწავლეები მიეჩვევიან საჯარო გამოსვლის მოსმენას და კრიტიკულ შეფასებას , პროექტში მონაწილეობა ასევე ხელს შეუწყობს კომუნიკაბელობის უნარის განვითარებას, თანამშრომლობის და მეგობრობის გრძნობის,ერთმანეთის დახმარების და თანადგომის უნარის განვითარებას.
მოსწავლეებს როცა ეძლევათ რთული დავალება, მუშაობენ ერთად, უზიარებენ  აზრებს  ერთმანეთს ,აჯერებენ  პასუხებს  და ისე იღებენ გადაწყვეტილებებს, ისინი პასუხისმგებლობასაც ინაწილებენ, .პასუხის გასაცემად ეკითხებიან სხვასაც,რაც ხელს უწყობს მათ იყვნენ კრეატიულები,ითანამშრომლონ  განსხვავებული ასაკის ადამიანებთან-

მოსწავლეები  ხშირად იყენებენ  ისტ-ის ცოდნის მოღებისას,რაც ხელს უწყობს ცოდნის კონსტრუირებას ,რადგან მოსწავლეები ააგებენ ახალ ცოდნას ძველზე დაყრდნობით,ისინი ერთმანეთთან თანამშრომლობით დაეუფლებიან ისტ-ს,რაც ხელს შეუწყობს მათ კოლაბორაციას.ამ გზით ისინი დაეუფლებიან კლასგარეშე სწავლას და აუმაღლდებათ  ცოდნის შეძენის სურვილი.
7.პროექტის აღწერა 1-2 წინადადებით: ქართველი რომანტიკოსების შესწავლის შემდეგ მოსწავლეებს გაუჩნდათ ინტერესი უფრო სრულყოფილად შეესწავლათ რომანტიზმი,ქართული რომანტიზმის წარმოშობა ,თავისებურებები და რომანტიკოსთა შემოქმედება. ისინი დაინტერესდნენ უფრო ღრმად გასცნობოდნენ მათ ბიოგრაფიებს,ამისათვის გადავწყვიტეთ პროექტის განხორციელება,რაც ხელს შეუწყობდა სრულყოფილი მასალის მოძიებას დაინტერესებულ საკითხზე.
8.პროექტის სრული აღწერა
ამოცანები და განხორციელების გზები(აქტივობები)
ა) ინფორმაციის მოძიება
ბ) მოძიებული ინფორმაციის  დალაგება დახარისხება
გ) პრეზენტაციის გაკეთება თემაზე:“ქართველი რომანტიკოსები“
დ)მოსაწვევი ბარათების დამზადება და მეგობრების მოწვევა ლიტერატურულ დილაზე
ე) ლექსების განაწილება მოსწავლეებთან სურვილის მიხედვით და მხატვრული კითხვა
ვ)სლაიდ-შოუს გაკეთება და ჩვენება მოსწავლეთათვის პროექტორით თემაზე:“მოგზაურობა წინანდალში“
9.მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები აიმაღლებენ ცოდნის დონეს,გაეცნობიან და შეისწავლიან საფუძვლიანდ ალ.ჭავჭავაძის,გრ.ორბელიანისა და ნ.ბარათაშვილის ბიოგრაფიას.ისწავლიან რომანტიზმის,როგორც ლიტერატურული მიმდინარეობის,თავისებურებებს,გაეცნობიან მისი წარმოშობის პერიოდს.
●გამოუმუშავდებათ თანამშრომლობისა და ურთიერთდახმარების უნარი
●გამოუმუშავდებათ გამომეტყველებითი კითხვისა და სწორი ინტონაციით გადმოცემის უნარი.
●პროექტის განხორციელებით დამყარდება საგნებთან ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:    მოსწავლეები ისტორიაში: გაეცნობიან ეპოქას, როცა წარმოიშვა რომანტიზმი და  მოღვაწეობდნენ ალ.ჭავჭავაძე,გრ.ორბელიანი,ნ.ბარათაშვილი.
ისტ-ში:ინტერნეტში მოიძიებენ საჭირო ინფორმაციებს, დაამუშავებენ კომპიუტერის საშუალებით,შექმნილ მასალებს განათავსებენ ბლოგზე.
10.სარგებელი სხვებისთვის:
გაიგებენ რა არის რომანტიზმი,ვინ იყვნენ ქართველი რომანტიკოსები,გაეცნობიან მათ ლექსებს,გაუჩნდებათ სიყვარული და პატივისცემა ამ პოეტების მიმართ და ინტერესიც წაიკითხონ მათი ლექსები.

11.მონაწილეთა ასაკი:15-16 წელი
12. კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლ)  კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.
ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლ)  კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.
ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმა-ციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
საჭირო რესურსები:
კომპიუტერი
●ინტერნეტი
●ბიბლიოთეკა
●ფოტოაპარატი
●პროექტორი
13.პროექტის ფასილიტატორი
სსიპ ასპინძის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭობარეთის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი ნინო მიქელაძე
14.ფასილიტატორის  ელ.ფოსტა
15.ფასილიტატორის ბლოგის მისამართი:viqtorovna1.blogpost.com



სასწავლო პროექტის ანგარიში(რეფლექსია)
პროექტის სახელი:“ქართველი რომანტიკოსები“
მე-11 კლასის მოსწავლეებმა შეიწავლეს რომანტიზმი,როგორც ლიტერატურული მიმდინარეობა,ქართული რომანტიზმის წარმოშობა,ქართველი რომანტიკოსებიდა მათი რამდენიმე ლექსი.მოსწავლეები დაინტერედნენ მათი ბიოგრაფიის  დეტალურად შესწავლით.მათ გადაწყვიტეს გაერკვიათ  მათი ცხოვრების გზა,ის პოლიტიკური ვითარება,რაც მათ დახვდათ საქართველოში ,რამაც ნაწილობრივ განაპირობა მათი შემოქმედების თემატიკა.გამოიკვლიეს ,რა იყო მათი ლექსების შთაგონება, რა განაპირობებდა  მათ ლექსებში გამოხატულ იმედს თუ უიმედობას,რას ფიქრობდნენ ცხოვრებაზე,როგორ უყვარდათ სამშობლო,რა სტკიოდათ და რა ახარებდათ,ვინ იყო მათი ლექსების მუზა.
ამისთვის დავგეგმეთ პროექტი.
 მოსწავლეები  მსჯელობდნენ იმაზე,თუ როგორ დაეგეგმათ პროექტი. კლასი მცირეკონტინგენტიანია,სულ 2 მოსწავლე.ამიტომ გადაწყვიტეს ამ თემით მე-9 კლასელებიც დაეინტერესებინათ,რისთვისაც მოსწავლეებს ესაუბრნენ,გააცნეს თავიანთი მიზანი და დადებით შედეგს მიაღწიეს.
 მოსწავლეებს როცა ეძლევათ რთული დავალება, მუშაობენ ერთად, უზიარებენ  აზრებს  ერთმანეთს ,აჯერებენ  პასუხებს  და ისე იღებენ გადაწყვეტილებებს, ისინი პასუხისმგებლობასაც ინაწილებენ, .პასუხის გასაცემად ეკითხებიან სხვასაც,რაც ხელს უწყობს მათ იყვნენ კრეატიულები,ითანამშრომლონ  განსხვავებული ასაკის ადამიანებთან-
  მოსწავლეები ერთმანეთს ეხმარებოდნენ  გამომეტყველებითი კითხვის უნარ-ჩვევების გამომუშავებაში,სასვენი ნიშნების გამოყენებით ლექსის  სწორი ინტონაციით წაკითხვაში.
 დროდადრო ვაქცევდი  ყურადღებას მოსწავლეებს,მაინტერესებდა როგორ თანამშრომლობდნენ.როგორი ურთიერთობა ჰქონდათ  ერთმანეთთან.საჭიროებისამებრ ვაძლევდი  რჩევებს.
  მე-9 კლასელებმა კარგად იციან კომპიუტერული პროგრამები და მათი გამოყენება.ამიტომ  ისინი  დაეხმარნენ მე-11 კლასელებს ინფორმაციის მოძიებაში, გააკეთეს პრეზენტაცია „ქართველი რომანტიკოსები“.გააკეთეს სლაიდ-შოუ“მოგზაურობა წინანდალში“ისინი   ხშირად იყენებენ  ისტ-ის ცოდნის მიღებისას,რაც ხელს უწყობს ცოდნის კონსტრუირებას ,რადგან მოსწავლეები ააგებენ ახალ ცოდნას ძველზე დაყრდნობით,ისინი ერთმანეთთან თანამშრომლობით დაეუფლებიან ისტ-ს,რაც ხელს შეუწყობს მათ კოლაბორაციას.ამ გზით ისინი დაეუფლებიან კლასგარეშე სწავლას და აუ მაღლდებათ  ცოდნის შეძენის სურვილი.
 ამ მიზნით ისინი ინტერნეტის მეშვეობით აგროვებდნენ მასალებს,იღებდნენ ცოდნას,აკეთებდნენ პრეზენტაციას და  სწავლობდნენ მათ ლექსებს.შემდეგ მოაწყეს ლიტერატურულ დილა ,სადაც გააკეთეს  პრეზენტაცია მოწვეულ  სტუმრებთან.

პროექტის შედეგები:
პროექტზე მუშაობამ ბევრი დადებითი შედეგი გამოიღო.პირველ რიგში ის,რომ სხვადასხვა ასაკობრივი ჯგუფის მისწავლეები იყვნენ ჩართულნი(მე-9 და  მე-11 კლასები).მათ ერთად მუშაობამ ბევრი რამ ახალი ასწავლა უმცროსებს.მათ გაიგეს რა იყო რომანტიზმი,გაეცნენ ქართველ რომანტიკოსებს,დაინტერესდნენ ამ თემით, რაც შემდგომში გაუადვილებს სწავლას,როცა ამ თემას თვითონაც შეისწავლიან უფროს კლასებში.მე-11 კლასელებმა კი უფრო გაიღრმავეს ცოდნა ამ თემის ირგვლივ და გაერკვნენ მე-9 კლასელების დახმარებით ,როგორ იმუშაონ საპრეზენტაციო პროგრამაში.
მათ განუვითარდათ ინფორმაციის მოძიების(როგორც ინტერნეტის მეშვეობით ასევე ბიბლიოთეკით) და ორგანიზების,პასუხისმგებლობის გრძნობის უნარი,რადგან თითოეულს ცალ-ცალკე დავალება ჰქონდა შესასრულებლად და სხვადასხვა ინფორმაცია მოსაპოვებლად.ამით ისინი დამოუკიდებლად მუშაობასაც მიეჩვივნენ.
ასევე მნიშვნელოვანია ის,რომ ისინი გამოვიდნენ საჯაროდ და შეძლეს გადმოეცათ ლექსებში ჩაქსოვილი გრძნობები და ემოციები.
 შექმნეს პრეზენტაცია და ფოტომასალის მოგროვების შემდეგ გააკეთეს სლაიდ-შოუ.
განუვითარდათ ურთიერთთანამშრომლობის ,კომუნიკაბელობის,სხვისი აზრის მოსმენისა და  პატივისცემის უნარი.
მოსწავლეეებმა თავიანთი შექმნილი მასალა ატვირთეს ვებ-გვერდზე
14.ფასილიტატორის  ელ.ფოსტა
15.ფასილიტატორის ბლოგის მისამართი:viqtorovna1.blogpost.com\



პროექტი- :ჩემი  კუთხის საქორწილო ტადიციები
სასწავლო პროექტის გეგმა : ჩემი  კუთხის საქორწილო ტრადიციები“

2.პროექტის მთავრი იდეა:
●ჩვენს კუთხეში გავეცელებული უძველესი საქორწინო ტრადიციების შესწავლა.
● ჩვენი კუთხის უძველესი ტრადიციების შედარება ხევის ტრადიციებთან
●უძველესი ტრადიციების შედარება თანამედროვეობასთან
●უძველესი ტრადიციების დადებითი და მანკიერი მხარეები(როგორც ჩვენი,ასევე ხევის)
●ტრადიციებთან დაკავშირებული ხალხური შემოქმედება
3.პროექტის აქტუალობა:
●ჩვენს კუთხეში გავეცელებული უძველესი საქორწინო ტრადიციების გაცნობა და შესწავლა.
● ჩვენი კუთხის უძველესი ტრადიციების შედარება ხევის ტრადიციებთან და მათი შედარება და ანალიზი
●უძველესი ტრადიციების შედარება თანამედროვეობასთან,ორივეს დადებითი და უარყოფითი მხარეები და უარყოფითის აქტუალობა
4.პროექტის მიზნები:   
● მოსწავლეთა   მოტივაციის ამაღლება.
●მიღებული ცოდნის ცხოვრებაში გამოყენების უნარის განვითარება.
ინტერვიუს აღება, გამოკითხვის ჩატარება.
●ტრადიციებთან დაკავშირებული ხალხური შემოქმედების ნიმუშების შეგროვება.
კვლევის წარმოება,მასალების დამუშავება,პრეზენტაციის გაკეთება და ორივე კუთხის წეს-ჩვეულებათა შედარება,სტატიის დაწერა
 მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება
●შესახებ.ინოვაციური ტექნოლოგიების გამოყენებით  სასწავლო  პროცესის  ხარისხის  გაზრდა.
5. .უნარები,რომლებიც პროექტზე მუშაობისას უვითარდება მოსწავლეს:
                       ინფორმაციის მოძიების,დახარისხების,დამოუკიდებელი მუშაობის,ურთიერთთანამშრომლობის,კრიტიკული აზროვნების,მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების,საჯაროდ გამოსვლის, გამართული ზეპირი მეტყველების უნარ- ჩვევების გამომუშავება და საჯარო მოხსენების წარმოდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე, კონკრეტული მიზნით.
 პროექტში მონაწილეობა ასევე ხელს შეუწყობს კომუნიკაბელობის უნარის განვითარებას, თანამშრომლობის და მეგობრობის გრძნობის,ერთმანეთის დახმარების და თანადგომის უნარის განვითარებას.
6. პროექტის აღწერა 1-2 წინადადებით:მოსწავლეებმა შეისწავლეს ალ.ყაზბეგის „ხევისბერი გოჩა“,გაეცვნენ ხევის ტრადიციებს,საქორწილო ადათ-წესებს,იმსჯელეს ამ წესების დადებით და უარყოფით შედეგებზე.რადგან ძველი ტრადიციები მიივიწყა დღეს ხალხმა , გაუჩნდათ თვითონვე ინტერესი გასცნობოდნენ საკუთარ ტრადიციებსაც და შეედარებინათ ერთმანეთისთვის.ასევე გაჩნდა სურვილი საქორწილო ტრადიციებთან დაკავშირებული ხალური შემოქმედების შეგროვებისა,ამიტომ დაგეგმილმა  პროექტმა დიდი ინტერესი გამოიწვია.
 7.პროექტის სრული აღწერა:
ამოცანები და განხორციელების გზები(აქტივობები)
ა) ინფორმაციის მოძიება(ინტერვიუების აღება,შეხვედრა (ასაკოვან ადამიანებთან)
ბ) მოძიებული ინფორმაციის  დალაგება დახარისხება
გ) პრეზენტაციის გაკეთება თემაზე:“საქორწილო ტრადიციები“
დ) საქორწილო წეს-ჩვეულებებთან დაკავშირებული ხალური შემოქმედების ნიმუშების შეგროვება და ჩაწერა
ე) წერითი ნამუშევრების შექმნა ორივე კუთხის ტრადიციების დადებით და უარყოფით მხარეებზე

8. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნა
  ●ინტერვიუები;
  ●კვლევის შედეგები და ანალიზი;
●პრეზენტაციები;
●მოძიებულ მასალებს გამოვაქვეყნებთ ბლოგზე.
  ●მოსწავლეთა წერითი ნამუშევრები
 მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება
9.პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
●კომპიუტერი,ციფრული კამერა
●თაბახის ფურცლები
●საჭირო ლიტერატურა
●პროექტორი
10.პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
აქტ.1.მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა
აქტ.2.ორგანიზაციული საკითხები:
კლასში სულ 2 მოსწავლეა.მათ დაევალათ პირველ რიგში ინტერვიუს აღება,შემდეგ საქორწილო ლექსები და სიმღერები უნდა შეეგროვებინათ.
აქტ.3.შეგროვილი მასალების დახარისხება
აქტ.4. დადებითი და უარყოფითი მხარეეების კვლევა(ორივე კუთხე)
აქტ.6.ორივე კუთხის ტრადიციების შედარება და პრეზენტაციის გაკეტება.
აქტ.7.წერითი ნამუშევრების შექმნა,თანამედროვეობასთან შედარება.(სტატია)
11.შუალედური შეფასება:კლასში მოსწავლეთა რაოდენობა მცირეა,ამიტომ პროექტის განხორციელება დიდ დროს მოითხოვს, ვახდენ შუალედურ  შეფასებას,კერძოდ,ვაფასებ როგორ იყენებენ ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებს,როგორ იძიებენ ინფორმაციას როგორ თანამშრომლობენ ერთმანეთთან. საჭიროების შემთხვევაში ვაძლევ მითითებებს
12.  საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:

ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლ)  კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.
ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.
·                მოსწავლეს შეუძლია წერის სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.        მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება სასწავლო პროექტის პრეზენტაციისათვის.
·                მოსწავლეს შეუძლია  სასწავლო პროექტის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
13პროექტის ხელმძღვანელი ( მასწავლებელი ): 
ჭობარეთის საჯარო სკოლის ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი.

14.პროექტის ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა:viqtorovna@gmail.com
15. .პროექტის ვებ–გვერდი: VIQTOROVNA1.BLOGSPOT.COM



სასწავლო პროექტის ანგარიში(რეფლექსია):
პროექტის სახელი:“ჩემი კუთხის საქორწილო ტრადიციები“.
 მე-11 კლასის  მოსწავლეებმა შეისწავლეს ალ.ყაზბეგის „ხევისბერი გოჩა“,გაეცნენ ხევის ტრადიციებს,საქორწილო ადათ-წესებს,იმსჯელეს ამ წესების დადებით და უარყოფით შედეგებზე.რადგან ძველი ტრადიციები მიივიწყა დღეს ხალხმა , გაუჩნდათ თვითონვე ინტერესი გასცნობოდნენ საკუთარ ტრადიციებსაც და შეედარებინათ ერთმანეთისთვის.ასევე გაჩნდა სურვილი საქორწილო ტრადიციებთან დაკავშირებული ხალური შემოქმედების შეგროვებისა,ამიტომ დაგეგმილმა  პროექტმა დიდი ინტერესი გამოიწვია.
 მოსწავლეებმა „ხევისბერი გოჩას“ შესწავლის დროს გაამახვილეს ყურადღება იმაზე,თუ რა უარყოფითი გავლენა იქონია დრომოჭმულმა ტრადიციებმა  ადამიანთა ცხოვრებაზე,მათ კარგად შეისწავლეს ხევის ტრადიციები და იფიქრეს ,რომ საკუთარზეც ეფიქრათ. დაკვირვებოდნენ დადებით და უარყოფით მხარეებს,იმას ,თუ რა შეიძლება მოყვეს ამ დრომოჭმულ ტრადიციებს,საინტერესო იქნებოდა ასევე ხალხური შემოქმედება ამ ტრადიციებთან დაკავშირებით,რისთვისაც გადაწყვიტეს შეეგროვებინათ ხალხური შემოქმედების ნიმუშები.
ამისათვის დაიგეგმა პროექტი.
 მოსწავლეები მსჯელობდნენ იმაზე,თუ როგორ დაეგეგმათ პროექტი.კლასი მცირეკონტინგენტიანია,მათთვის ეს დავალება საკმაოდ რთული იყო და დიდ დროს მოითხოვდა,ამიტომ გადავწყვიტეთ რიგ-რიგობით შეესრულებინათ დავალებები.ჯერ ინტერვიუ აიღეს მოსწავლეებმა ასაკოვან ადამიანებისგან,შემდეგ ხალხური ლექსები ჩაიწერეს.მოძიებული მასალები მოაგროვეს დაახარისხეს,გააანალიზეს
,ხშირად იყენებენ  ისტ-ის ცოდნის მიღებისას,რაც ხელს უწყობს ცოდნის კონსტრუირებას ,რადგან მოსწავლეები ააგებენ ახალ ცოდნას ძველზე დაყრდნობით,ისინი ერთმანეთთან თანამშრომლობით დაეუფლებიან ისტ-ს,რაც ხელს შეუწყობს მათ კოლაბორაციას.ამ გზით ისინი დაეუფლებიან კლასგარეშე სწავლას და აუმაღლდებათ  ცოდნის შეძენის სურვილი.

 ამის შემდეგ იმსჯელეს იმაზე რა იყო ამ ტრადიციებში დადებითი და რა უარყოფითი,შემდეგ შეადარეს თანამედროვეობას.ა მის შემდეგ ამ ტრადიციათა შესადარებლად გააკეთეს პრეზენტაცია.ბოლოს კი დაწერეს სტატია „წეს-ჩვეულებანი ჭობარეთში“.

დროდადრო ვაქცევდი  ყურადღებას მოსწავლეებს,მაინტერესებდა როგორ თანამშრომლობდნენ.როგორი ურთიერთობა ჰქონდათ  ერთმანეთთან.საჭიროებისამებრ ვაძლევდი  რჩევებს.

პროექტის შედეგები:
მათ განუვითარდათ ინფორმაციის მოძიების(როგორც ინტერნეტის მეშვეობით ასევე ინტერვიუებით) და ორგანიზების,პასუხისმგებლობის გრძნობის უნარი,რადგან თითოეულს ცალ-ცალკე დავალება ჰქონდა შესასრულებლად და სხვადასხვა ინფორმაცია მოსაპოვებლად.ამით მათ  დამოუკიდებლად მუშაობის უნარ-ჩვევები ჩამოუყალიბდათ.გამოუმუშავდათ ზეპირი და წერითი მეტყველების უნარი.ისინი ეჩვევიან ინფორმაციის   მოძიებას და დახარისხებას,საჯაროდ გამოსვლას,შემოქმედებითი და საპრეზენტაციო უნარების განვითარებას.
ასევე განუვითარდათ ურთიერთთანამშრომლობის ,კომუნიკაბელობის,სხვისი აზრის მოსმენისა და  პატივისცემის უნარი.

მოსწავლეეებმა თავიანთი შექმნილი მასალა ატვირთეს ვებ-გვერდზე
15. .პროექტის ვებ–გვერდი: VIQTOROVNA1.BLOGSPOT.COM










სასწავლო პროექტი“დავიცვათ დედაბუნება”

1.პროექტის  სახელი: “დავიცვათ დედაბუნება”.
2.პროექტის მთავარი იდეა: ბუნების  სილამაზის აღქმა,მისი სიყვარულის ჩანერგვა მოსწავლეებში,გააზრება იმისა,რომ ბუნებას მოვლა და დაცვა სჭირდება,რათა იგი მუდამ იდგეს ადამიანის სამსახურში.
3.პროექტის აქტუალობა:მოსწავლეები სწავლობენ ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოებებს.მათ შესწავლილი აქვთ „შვლის ნუკრის ნაამბობი“,“ხმელი წიფელი“,“ია“.ამ საფეხურზე კი შეისწავლეს „არაგვს“,“ღამე მთაში“,“კიდევაც ვნახავ გაზაფხულს“,“მთანი მაღალნი“.“სიმღერა“მათ დაინახეს  პოეტის ბუნებისადმი  დიდი სიყვარული ,ჩასწვდნენ  მისი შემოქმედების სიბრძნეს,დააკვირდნენ და  მიხვდენენ  როგორ დაუცველია ბუნება,როგორ ნადგურდება ადამიანების ყველაზე დიდი სიმდიდრე,ტყე.ისინი აცნობიერებენ,თუ რა შედეგები მოყვება ტყის განადგურებას.მათი მიზანია დაარწმუნონ ადამიანები  იმაში,რომ საჭიროა დაიცვან ბუნება,პროექტის იდეაც აქედან დაიბადა იკვლევენ,როგორ  აღიქვამენ ბუნებას ადამიანები.როგორც ესთეტიკურ სიამოვნებას,როგორც ჯანმრთელობის დაცვის წყაროს, თუ როგორც საჭიროებისამებრ ბამოსაყენებელ მატერიალურ რესურსს.
4.პროექტის მიზნები:  ბუნების განცდის შეგრძნება ქართველ კლასიკოსთა შემოქმედებაში,ბუნებისა და სამშობლოს სიყვარულის გრძნობის ჩანერგვა მოსწავლე-ახალგაზრდობაში.იმის გაცნობიერება,რომ ადამიანი საფრთხეს უქმნის საკუთარ სიცოცხლეს,როცა არ უფრთხილდება ბუნებას.
5.პროექტის ვადები:ერთი თვე(20 აპრილი-20მაისი)

6.უნარები,რომლებიც პროექტზე მუშაობისას უვითარდება მოსწავლეს:
პროექტზე მუშაობისა მოსწავლეებს განუვითარდებათ ინფორმაციის მოძიების,დახარისხების,დამოუკიდებელი მუშაობის,ურთიერთთანამშრომლობის,კრიტიკული აზროვნების,მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების,საჯაროდ გამოსვლის, გამართული ზეპირი მეტყველების უნარ- ჩვევების გამომუშავება და საჯარო მოხსენების წარმოდგენა კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე, კონკრეტული მიზნით.პრობლემის გადასაჭრელად საჭირო არგუმენტების მოძიება
მოსწავლეები მიეჩვევიან საჯარო გამოსვლის მოსმენას და კრიტიკულ შეფასებას , პროექტში მონაწილეობა ასევე ხელს შეუწყობს კომუნიკაბელობის უნარის განვითარებას, თანამშრომლობის და მეგობრობის გრძნობის,ერთმანეთის დახმარების და თანადგომის უნარის განვითარებას.
მოსწავლეებს როცა ეძლევათ რთული დავალება, მუშაობენ ერთად, უზიარებენ  აზრებს  ერთმანეთს ,აჯერებენ  პასუხებს  და ისე იღებენ გადაწყვეტილებებს, ისინი პასუხისმგებლობასაც ინაწილებენ, .პასუხის გასაცემად ეკითხებიან სხვასაც,რაც ხელს უწყობს მათ იყვნენ კრეატიულები,ითანამშრომლონ  განსხვავებული ასაკის ადამიანებთან-

მოსწავლეები  ხშირად იყენებენ  ისტ-ის ცოდნის მოღებისას,რაც ხელს უწყობს ცოდნის კონსტრუირებას ,რადგან მოსწავლეები ააგებენ ახალ ცოდნას ძველზე დაყრდნობით,ისინი ერთმანეთთან თანამშრომლობით დაეუფლებიან ისტ-ს,რაც ხელს შეუწყობს მათ კოლაბორაციას.ამ გზით ისინი დაეუფლებიან კლასგარეშე სწავლას და აუმაღლდებათ  ცოდნის შეძენის სურვილი.


7.პროექტის მოკლე  აღწერა:მოსწავლეები გამოიკვლევენ როგორ აღიქვამდნენ ბუნებას ჩვენი კლასიკოსები,როგორ საუბრობენ  უსულო საგნები ადამიანებთან,  რას განიცდიან ისინი,რას გრძნობენ.
გამოიკვლევენ ბუნების განცდას ვაჟას,ნ.ბარათაშვილის,გრ.ორბელიანის შემოქმედებაში.ჩამოაყალიბებენ საკუთარ აზრს ამ პრობლემის ირგვლივ(გამოიყენონ თუ არა  ღვთის ბოძებული სიმდიდრე.)
ამის შემდეგ იკვლევენ, თუ რას ფიქრობს საზოგადოება აღნიშნულ პრობლემაზე.იცავენ თუ არა თანამედროვე ადამიანები ბუნებას,მის მიერ მინიჭებულ სილამაზეს,თუ იყენებენ მას,როგორც მატერიალურ სიმდიდრეს,ან უფრთხილდებიან, როგორც ჯანმრთელობის დაცვის ერთ–ერთ წყაროს.
8.ვადები: 1 თვე
9.მონაწილეთა ასაკი: 16 წელი
10.პროექტის სრული აღწერა:
ამოცანები და განხორციელების გზები(აქტივობები)
ა) ინფორმაციის მოძიება(ქართველ კლასიკოსთა ნაწარმოებები ბუნების თემაზე)
ბ)ნაწარმოებთა განხილვა(ვაჟა ფშაველა „გველის მჭამელი“,“ია“,“ხმელი წიფელი“ფესვები“ და ა.შ.გრ.ორბელიანი“ცისკარმან აღმოსავლეთი“,ნ.ბარათაშვილი „არაგვს“)
გ) მათი აზრის  გაცნობა ღნიშნული თემის ირგვლივ.
დ)გამოკითხვა საზოგადოებას შორის შემდეგი კითხვებით:ა)როგორ უფრთხილდებიან ბუნებას?
ე)რას აკეთებენ იმისთვის,რომ ბუნება ჩადგეს ადამიანის ჯანმრთელობის სამსახურში?
ვ)ჭრიან თუ არა ხეებს საჭიროებისამებრ? და ა.შ.

11.მოსალოდნელი შედეგები:
მოსწავლეები აიმაღლებენ ცოდნის დონეს,გაეცნობიან და შეისწავლიან  გრ.ორბელიანის,ნ.ბარათაშვილის, ვაჟა -ფშაველას ნაწარმოებებს და გამოკვეთენ მათ აზრებს ბუნებია შესახებ. ასევე შეადარებებ მათ
.●გამოუმუშავდებათ თანამშრომლობისა და ურთიერთდახმარების უნარი
●გამოუმუშავდებათ გამომეტყველებითი კითხვისა და სწორი ინტონაციით გადმოცემის უნარი.
●პროექტის განხორციელებით დამყარდება საგნებთან ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:  
12. კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან.

ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლ)  კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.

ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.

ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმა-ციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.

ბუნებისმეტყველება.მე 11.3.მოსწავლე  იკვლევს გარემო ფაქტორების ზეგავლენას ორგანიზმის ჯანმრთელობაზე,
გეგმავს ეკოლოგიურად სუფთა გარემოს შესანარჩუნებელ ღონისძიებას,ახორციელებს მას და შედეგებს წარადგენს  ფართო აუდიტორიის წინაშე.
13.პროექტისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები:
●კომპიუტერი,ციფრული კამერა
●თაბახის ფურცლები
●საჭირო ლიტერატურა
●პროექტორი
14.სარგებელი  სხვებისთვის:გაეცნობიან ვაჟა ფშაველას და სხვა მწერლების შეხედულებებს ბუნების შესახებ.ჩამოუყალიბდებათ საკუთარი აზრი,რომ ბუნების დაცვა საჭირო და მნიშვნელოვანია ადამიანის ცხოვრებაში.
15.სამუშაო ენა: ქართული
16.საგანთან, საგნობრივ ჯგუფთან კავშირი:ინტეგრირება ისტ _სთან,ბიოლოგიასთან.
17.პროექტის ფასილიტატორი: ასპინძის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭობარეთის საჯარო სკოლის  ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი ნინო მიქელაძე
18.ფასილიტატორის ელ.ფოსტა:VIQTOROVNA@GMAIL.COM
19.პროექტის ვებ–გვერდი: VIQTOROVNA.BLOGSPOT.COM



 სასწავლო პროექტის ანგარიში(რეფლექსია):



პროექტის სახელი:“დავიცვათ დედაბუნება”

ბუნების  სილამაზის აღქმა,მისი სიყვარულის ჩანერგვა მოსწავლეებში,გააზრება იმისა,რომ ბუნებას მოვლა და დაცვა სჭირდება,რათა იგი მუდამ იდგეს ადამიანის სამსახურში.
3.პროექტის აქტუალობა:მოსწავლეები სწავლობენ ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოებებს.მათ შესწავლილი აქვთ „შვლის ნუკრის ნაამბობი“,“ხმელი წიფელი“,“ია“.ამ საფეხურზე კი შეისწავლეს „არაგვს“,“ღამე მთაში“,“კიდევაც ვნახავ გაზაფხულს“,“მთანი მაღალნი“.“სიმღერა“მათ დაინახეს  პოეტის ბუნებისადმი  დიდი სიყვარული ,ჩასწვდნენ  მისი შემოქმედების სიბრძნეს,დააკვირდნენ და  მიხვდენენ  როგორ დაუცველია ბუნება,როგორ ნადგურდება ადამიანების ყველაზე დიდი სიმდიდრე,ტყე.ისინი აცნობიერებენ,თუ რა შედეგები მოყვება ტყის განადგურებას.მათი მიზანია დაარწმუნონ ადამიანები  იმაში,რომ საჭიროა დაიცვან ბუნება,პროექტის იდეაც აქედან დაიბადა.
მოსწავლეები იკვლევენ,როგორ  აღიქვამენ ბუნებას ადამიანები.როგორც ესთეტიკურ სიამოვნებას,როგორც ჯანმრთელობის დაცვის წყაროს, თუ როგორც საჭიროებისამებრ ბამოსაყენებელ მატერიალურ რესურსს.
 ამისათვის ისინი შეხვდნენ ახალგაზრდებს,ზრდასრულ ადამიანებს.გაარკვიეს რას ფიქრობდნენ ისინი ბუნების დაცვაზე,როგორ იცავდნენ ბუნებას და ა. შ.
მათ ვაჟას ნაწარმოებთა შესწავლისას გამოკვეთეს სადავო საკითხი,გამოიყენონ თუ არა ღვთის მიერ ბოძებული სიმდიდრე.ამ საკითხზე მსჯელობდნენ არგუმენტების მოშველიებით.აქციაც მოაწყვეს თემაზე :“დავიცვათ დედაბუნება“
პროექტის შედეგები:
პროექტზე მუშაობისას მათ განუვითარდათ ინფორმაციის მოძიების(როგორც ინტერნეტის მეშვეობით ასევე ინტერვიუებით) და ორგანიზების,პასუხისმგებლობის გრძნობის უნარი,რადგან თითოეულს ცალ-ცალკე დავალება ჰქონდა შესასრულებლად და სხვადასხვა ინფორმაცია მოსაპოვებლად.ამით მათ  დამოუკიდებლად მუშაობის უნარ-ჩვევები ჩამოუყალიბდათ.გამოუმუშავდათ ზეპირი და წერითი მეტყველების უნარი.ისინი მიეჩვივნენ ინფორმაციის  ინფორმაციის მოძიებას და დახარისხებას,საჯაროდ გამოსვლას,შემოქმედებითი  უნარების განვითარებას.
ასევე განუვითარდათ ურთიერთთანამშრომლობის ,კომუნიკაბელობის,სხვისი აზრის მოსმენისა და  პატივისცემის უნარი.




22 ოქტომბერი 2014 წელი.







პროექტის სათაური
„რას მოგვითხრობს მესხეთის მიწა“
საგნის/საგნების დასახელება

ქართული ენა და ლიტერატურა,ისტორია,გეოგრაფია,ისტ-ი
მასწავლებლის/ სახელი და გვარი

ნინო მიქელაძე
სკოლის დასახელება

სსიპ ასპინძის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭობარეთის საჯარო სკოლა
სკოლის მისამართი

ასპინძის მუნიციპალიტეტის სოფელი ჭობარეთი
პროექტის ავტორის ტელეფონი
ელ. ფოსტა:

ტ. 595514108, ელ.ფოსტა, viqtorovna@gmail.com
პროექტის დაწყების თარიღი:

20  სექტემბერი
პროექტის დასრულების თარიღი:

 30 ოქტომბერი
პროექტში მონაწილეების ასაკი, კლასი

13 წელი, მე-7 კლასი
პროექტის აქტუალობა
) პრობლემის განსაზღვრა (არსებული სიტუაციის ანალიზი)
მოსწავლეები არ იცნობენ კარგად საკუთარი კუთხის ისტორიას,არ უნახავთ ისეთი ისტორიულად მნიშვნელოვანი ციხე-ქალაქი, როგორიც ვარძიაა და არც  ის ტაძრები ,რაც მის შემოგარენში მდებარეობს.ამიტომაც გაგვიჩნდა ვარძიის და მისი შემოგარენის შესწავლის და საკუთარი თვალით ნახვის სურვილი.
პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებს დაუგროვდებათ საინტერესო  მასალები  ასპინძის  მუნიციპალიტეტში მდებარე ისტორიული ძეგლების შესახებ, გაუჩნდებათ სურვილი, წვლილი შეიტანონ ქართული კულტურული მემკვიდრეობის მოფრთხილებაში, დაცვასა და პოპულარიზაციაში.

) მიზანი
დამოუკიდებელი მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება
გაკვეთილზე მიღებული ცოდნისა და გამოცდილების რეალურ ცხოვრებაში გამოყენების უნარ- ჩვევების განვითარება
გამოკითხვის ჩატარება,მასალების დამუშავება ისტ - ის მეშვეობით
მოსწავლეთა შემოქმედებითი ( სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები ) და საპრეზენტაციო უნარების განვითარება.
თანამშრომლობითისაკუთარი აზრის ნათლად ჩამოყალიბებისგამოთქმისა და გადაწყვეტილების მიღების უნარ - ჩვევების განვითარება;

) საგნობრივი სტანდარტები, რომელსაც ეყრდნობა პროექტი
მიმართულება ზეპირმეტყველება
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორ-მაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

 მიმართულება  კითხვა
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.

მიმართულება წერა
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
                             
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.                               
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია  წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.  



გეო.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სივრცეში.
ისტ.VII.5. მოსწავლეს შეუძლია  ახსნას, თუ რა გავლენას ახდენს ბუნებრივი პირობები დასახლების ტიპებზე, საზოგადოების ტრადიციებსა და მეურნეობის განვითარებაზე.
ისტ.  VII 4.  მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.


) ამოცანები და განხორციელების გზები
#
                            ა მ ო ც ა ნ ე ბ ი
დრო
რესურსები
1
მოსწავლეებს მიეცემათ ინდივიდუალური დავალებები
სექტემბერი-ოქტომბერი
2
1-ლი მოსწავლე შეისწავლის  ასპინძის მუნიციპალიტეტში არსებული ხერთვისის ციხის ისტორიასა და გეოგრაფიულ მდებარეობას, მოიძიებს ინფორმაციას იქ არსებული არქიტექტურული ნამუშევრების შესახებ.
16.09-20.10 2014წ.
ენციკლოპედია; სამეცნიერო ლიტ-რა; ინტერნეტი.
3
მე-2 მოსწავლე  გაეცნობა და გამოიკვლევს წუნდის ტბისა და წუნდის მონასტრის ისტორიას, გეოგრაფიულ მდებარეობას,მასზე არსებულ ლეგენდებსა და თქმულებებს.მდებარეობას, მოიძიებს ინფორმაციას იქ არსებული არქიტექტურული ნამუშევრების შესახებ.
16.09-20.10 2014წ.
ენციკლოპედია; სამეცნიერო ლიტ-რა; ინტერნეტი.
4
მე-3 მოსწავლე  შეისწავლის თამარის დროის ეპოქას და გაეცნობა თამარ მეფეს,როგორც ერთ-ერთ წარმატებულ ფიგურას და მის როლს  საქართველოს ისტორიაში.
16.09-20.10 2014წ.
ენციკლოპედია; სამეცნიერო ლიტ-რა; ინტერნეტი.
5
მე-4  მოსწავლეგაეცნობა და გამოიკვლევს ზედა ვარძიის დედათა  მონასტრის ისტორიას,გეოგრაფიულ მდებარეობას.
16.09-20.10 2014წ.
ენციკლოპედია; სამეცნიერო ლიტ-რა; ინტერნეტი.
6
მე-5 მოსწავლე გაეცნობა და გამოიკვლევს ვარძიის მონასტრის ისტორიას, გეოგრაფიულ მდებარეობას,მდებარეობას, მოიძიებს ინფორმაციას იქ არსებული არქიტექტურული ნამუშევრების შესახებ. მასზე არსებულ  ლეგენდებსა და თქმულებებს.
16.09-20.10 2014წ.
ენციკლოპედია; სამეცნიერო ლიტ-რა; ინტერნეტი.
7
მთლიანი კლასი დაამუშავებს საექსკურსიო მარშრუტს და გაემგზავრება.
20.10 2014წ.
მიკრო ავტობუსი; ციფრული ფოტო-აპარატი.
8
მოსწავლეები  ადგილზე გააკეთებენ პრეზენტაციებს  მათ მიერ მოძიებული მასალების გამოყენებით, შესაბამისი ისტორიული ძეგლის შესახებ. გადაიღებენ ფოტოსურათებს

ციფრული ფოტო-აპარატი.
პროექტის მსვლელობა ( ძირითადი აქტივობები )

                                         დროის ტაბულა:
აქტივობები
                                 საქმიანობა
                    თვე
1.
პროექტის იდეის გაცნობა
19 სექტემბერი
2.
პრეზენტაცია თემაზე:“ყური დაუგდეთ ასპინძის ადგილის დედა ჩურჩულებს“
25 სექტემბერი
3.
მოსწავლეების მიერ ამ თემასთან დაკავშირებული, მათთვის საინტერესო აქტუალური კითხვებისა და პრობლემების ჩამოყალიბება(დისკუსია).
30 სექტემბერი
4.
● ფუნქციების განაწილება მოსწავლეთა შორის.
●კონკრეტული დავალებების მიცემა.

7  ოქტომბერი
5.
მუშაობის დაწყება

8- ოქტომბერი
5.
ექსკურსიის ორგანიზება(თანხის შეგროვება და მიკრო ავტობუსის დაქირავება).
20 -25ოქტომბერი
6.
ექსკურსიაზე წასვლა
25ოქტომბერი
7.
შაბეჭდილებების წერილობით გაზიარება,პრეზენტაციის გაკეთება pover-point-ში
26-29 ოქტომბერი
8.
 შესრულებული სამუშაოს შეჯამება
30 ოქტომბერი












რესურსები
  მიკრო ავტობუსი გასამგზავრებლად; ციფრული ფოტოაპარატი,ინფორმაციული წყაროები:  ენციკლოპედია, სამეცნიერო ლიტერატურა, ინტერნეტი.


მოსალოდნელი შედეგები
 მოსწავლეები შეიგრძნობენ, რომ ეს მხარეც, როგორც მთელი საქართველო, ყველა ქართველისათვის განსაკუთრებით ძვირფასია. მოსწავლეებს გაუჩნდებათ სურვილი,  შეიტანონ თავიანთი მოკრძალებული წვლილი ქართული კულტურული მემკვიდრეობის შენარჩუნების საქმეში. მოინახულებენ საკუთარი კუთხის ისტორიულ ადგილებს , უფრო მეტად შეუყვარდებათ დედა-საქართველო  და თავისი კუთხე,გაუჩნდებათ სიყვარულის გრძნობა  თავისი ქვეყნის და კუთხის მიმართ. ჩამოუყალიბდებათ ერთმანეთთან კომუნიკაციისა და თანამშრომლობის უნარ-ჩვევები;
     პროექტის განხორციელებით დამყარდება საგნებთან/ საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:    მოსწავლეები გაიუმჯობესებენ ცოდნას და განუვითარდებათ მნიშვნელოვანი უნარები:  ქართულ ლიტერატურაში, ისტორიაში, გეოგრაფიაში, ისტ-ში,  გამოიკვლევენ ხელოვნებისა და საზოგადოების განვითარების კულტურულ საფუძვლებს.
ქართულში:   ისწავლიან აზრის დალაგებულად გადმოცემას, გამართულად წერას, შთაბეჭდილების გამოხატვასა და გაზიარებას, პრეზენტაციების გაკეთებისას ჩამოუყალიბდებათ ორატორობის უნარ-ჩვევები;
გეოგრაფიაში: გაეცნობიან ასპინძის  მუნიციპალიტეტში არსებული ისტორიული ძეგლების ადგილ-მდებარეობას, გამოიკვლევენ ჰავას, კლიმატს, იქ არსებულ მდინარეებს, მთებს და ა.შ.  
ისტორიაში: გაეცნობიან ეპოქას, როცა მოღვაწეობდა დიდი  თამარი,დავითი.შეიტყობენ მათ წვლილს საქართველოს ისტორიაში, ჩამოუყალიბდებათ ისტორიული კვლევის უნარები. 
ისტ-ი: ინტერნეტში მოიძიებენ საჭირო ინფორმაციებს, დაამუშავებენ კომპიუტერის საშუალებით და ამ მასალას განათავსებენ ბლოგზე.


მონიტორინგი და შეფასება
დაკვირვებისა და ანალიზის ობიექტი შეფასებისას იქნება:
·                     ინფორმაციის მოძიება და ორგანიზება;
·                     პრეზენტაციის უნარი;
·                     მსჯელობა;
·                     წერითი სამუშაო(შთაბეჭდილებების გაზიარება)

პროექტის მონიტორინგისა და შეფასების სტრატეგია

შეფასების რუბრიკა  წერითი ნამუშევრისათვის(შთაბეჭდილების გაზიარება)

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
გადმოსცემს შთაბეჭდილებას (აღნიშნავს, რა მოეწონა, რამ დააინტერესა, რა არ მოეწონა და რატომ);

0-1-2
2.
სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს (სათაურს, ქვესათაურს და ა. შ.);

0-1-1,5
3.
თანამიმდევრულად აგებს თხრობას, სწორად იყენებს ერთი ნაწილიდან მეორეზე გადასვლის აღმნიშვნელ სიტყვებს (მაგ., ჯერ, შემდეგ, ბოლოს...);

0-1-1,5
4.
იყენებს სხვადასხვა მოდალობის (თხრობით, კითხვით, ძახილის), აგებულებისა (მარტივი, თანწყობილი, ქვეწყობილი) და შედგენილობის (გავრცობილი, გაუვრცობელი) წინადადებებს;

0-1-2
5.
იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს.

0-1-1,5
6.
მასწავლებელთან ერთად ისახავს ხარვეზების გამოსწორების გზებს.

0-1-1,5
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
                             
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.                               
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია  წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.  

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
0-1-2
2.
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
                   0-1-2
3.
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
0-1-2
4.
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-2
5.
დავალების მიზანი განსაზღვრული აქვს
0-1-2



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა


#
კრიტერიუმები
ქულები
1
პასუხობს თემას
0-1-2
2
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
0-1-2
3
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
0-1-1,5
4
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
0-1-1,5
5
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
0-1-1,5
6
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-1,5

დისკუსიაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
ჯგუფთან ერთად ამზადებს სადისკუსიო გამოსვლას: დამოუკიდებლად დაამუშავებს საკითხს, მოიძიებს ინფორმაციას, შეიმუშავებს თვალსაზრისს, რომელსაც გააცნობს და შეუთანხმებს ჯგუფის წევრებს;

0-1-2
2.
გამოდის წყვილის, ჯგუფისა თუ კლასის მომხსენებლის როლში, ითვალისწინებს და გამოხატავს მათს საერთო აზრს;

0-1-2
3.
საუბრისას შემოიფარგლება კონკრეტული თემით და თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას;

0-1-1,5
4.
ისმენს და ეთანხმება, ან კორექტულად უარყოფს თანამოსაუბრის აზრს;

0-1-1,5
5.
დამაჯერებლად იცავს საკუთარ აზრს, მაგრამ არ ცდილობს დისკუსიაში დომინანტური პოზიციის დაკავებას;

0-1-1,5
6.
სათანადო წესისა და ეტიკეტის დაცვით უძღვება მინი-დისკუსიას (იმ შემთხვევაში, თუ წამყვანია და არა რიგითი მონაწილე).


0-1-1,5


ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

 პროექტში ჩართულობა

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
აქტიური მონაწილეობა
0-1-2
2.
გამართული და სწორი მეტყველება
1-2-3
3.
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
0-1,5-2,5
4.
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
0-1,5-2,5



პროექტის განხორციელების რისკები, შესაძლო ხარვეზები და მათი თავიდან აცილების გზები

პროექტის განხორციელებისას შესაძლებელი იყო  საექსკურსიოდ ვერ შევთანხმებულიყავით მძღოლთან თანხაზე,რადგან მოსწავლეთა რაოდენობა ცოტაა,რაციმას ნიშნავს,რომ დიდი თანხის გადახდა მოუწევდათ,რაც ზოგიერთ მოსწავლეს არ შეეძლო, ამიტომ რამდენიმე დაინტერტესებული სტუმარი მოსწავლეც წავიყვანეთ,რამაც საუკეთესო შედეგი გამოიღო. ბავშვები დამეგობრდნენ,გზაში ერთმანეთს ეჯიბრებოდნენ ლექსების კითხვაში, ერთ ესპანეთის სკოლის მოსწავლეს კი  გრამატიკულ ბრუნვას ასწავლიდნენ.
 მეორე რისკი იყო ის, რომ ვარძია კლდეშია ნაკვეთი, იქ სიარული დიდ სიფრთხილესთანაა დაკავშირებული,ამისათვის თან გავიყოლეთ ფარანი, სანთლები რათა გაგვენათებინა ზოგიერთი გვირაბი და უსაფრთხოდ გვევლო.

რეფლექსია



2014  წლის  19 სექტომბერს ჩემი სადამრიგებლო ,მე-7  კლასის მოსწავლეებთან                ე   ერთად  დავგეგმეთ პროექტი:“რას მოგვითხრობს მესხეთის მიწა“,რომლის
 მიზანი იყო  ასპინძის მუნიციპალიტეტის ისტორიული ძეგლების შესწავლა
და მონახულება.
   მოსწავლეებს ვუჩვენე ჩემ მიერ   Pover Ponint-ში გაკეთებული პრეზენტაცია
თემაზე:“ყური დაუგდეთ,ასპინძის ადგილის დედა ჩურჩულებს“.
პრეზენტაციის ნახვის შემდეგ მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი დაწვრილებით
შეესწავლათ ასპინძის ისტორია. მათ მიზნად დაისახეს ენახათ  ვარძია და მისი
შემოგარენი. ამისათვის დავგეგმეთ  ვიზიტი ასპინძის მუნიციპალიტეტის
ისტორიულ ადგილებზე, კერძოდ:ხერთვისი,წუნდა,ვარძია,ზედა ვარძია.


  გამგზავრებამდე შევადგინეთ ექსკურსიის გეგმა,მოსწავლეებმა მასალები მოიძიეს ზემოთ აღნიშნული ტაძრებისა და ისტორიული ადგილების შესახებ ენციკლოპედიიდან, სამეცნიერო ლიტერატურიდან, ინტერნეტიდან.
ვიზრუნეთ მიკრო ავტობუსის ნახვაზე, მძღოლთან შევთანხმდით თანხაზე,საკვებზე. გადასახდელი თანხა ყველამ გავინაწილეთ. გზაში მგზავრობისას მოსწავლეები ათვალიერებდნენ გარემოს,მათ ნახეს წუნდის ტბა,მდინარე ფარავანი,ძალიან მოიხიბლნენ ბუნებით.
ჩვენი პიველი სამიზნე იყო ხერთვისის ციხე.მოსწავლეებბს ავუხსენი ,თუ რატომ ერქვა ხერთვისი.მათ გაიგეს ხან-მეტი და ჰაე-მეტი ძეგლების შესახებ.შემდეგ ნახეს ვარძია,ზედა ვარძიის დედათა მონასტერი,წუნდა.თითოეულ მოსწავლეს დავალებული ჰქონდა თითო ისტორიული ძეგლის ისტორია.მათ  ადგილებზე გააკეთეს ზეპირი    პრეზენტაციები დავალებული  ძეგლის შესახებ.
მოაწყეს პიკნიკი.  ხოლო ექსკურსიიდან დაბრუნების შემდეგ მოსწავლეებმა გააკეთეს  აგრეთვე პრეზენტაციები  საპრეზენტაციო პროგრამა -Pover Point-ში თავიანთი მოძიებული მასალების მიხედვით,მათ შეასრულეს წერითი დავალებები,სადაც გადმოსცეს თავიანთი შთაბეჭდილებები.
ექსკურსია შთამბეჭდავი და საინტერესო იყო.მოსწავლები სიამაყით აივსნენ განსაკუთრებით მაშინ,როცა უამრავი საქართველოთი დაინტერესებული უცხოელი ტურისტი ნახეს.მოსწავლეებმა მათთან ფოტოსურათებიც კი გადაიღეს.
გამოყენებული მეთოდები/სტრატეგიები:
·      ●  კეთებით სწავლის მეთოდი;    
·      ·   სწავლების დიდაქტიკური მეთოდი- ვიზუალიზაცია, თვალსაჩინოების გამოყენება
·       ·  სასწავლო კვლევა (მოსწავლეებმა გამოიკვლიეს აღნიშნული ძეგლების ისტორია, გეოგრაფიული მდებარეობა, ლეგენდები,მნიშვნელოვანი ინფორმაციები მათ შესახებ)
·       ·   შემოქმედებითი მეთოდი: სხვადასხვა სახის წერითი ნამუშევრები(შთბეჭდილებების გაზიარება)                                                                                                       
პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:  მიკრო ავტობუსი გასამგზავრებლად,ციფრული ფოტოაპარატი,ინფორმაციული წყაროები:  ენციკლოპედია, სამეცნიერო ლიტერატურა, ინტერნეტი.


პროექტის შედგები

ამ ვიზიტის შედეგად მოსწავლეებს განუვითარდათ შემდეგი უნარ-ჩვევები: 
·      ●    ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება;
·      ●  კვლევის ჩატარება;
·      ●   შემოქმედებითი უნარი;
·      ●  თვალსაჩინოებების შექმნა და გამოყენება;
·      ●  ორატორობის უნარ-ჩვევები;
·       ●თანამშრომლობისა და საკომუნიკაციო უნარები.








წუნდის ტბასთან
















რომანტიკოსები - Google Презентации
 
 
 
 
 
 
 
Фон...
 
Макет
 
 
Тема...
 
Переход...
Презентация в виде HTML
რომანტიკოსები - Google Презентации
 
 
 
 
 
 
 
Фон...
 
Макет
 
 
Тема...
 
Переход...
Презентация в виде HTML

Комментариев нет:

Отправить комментарий