შეფასების რუბრიკები

  ესეს შეფასების კრიტერიუმები
                                                       (VIII-IX)
I კრიტერიუმი

          დავალების ადეკვატური გაგება-გააზრება
    ქულები
     1.
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
          2
     2.
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
           1
     3.
დავალება მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გაგებული
            0 ნაწერი აღარ სწორდება


II კრიტერიუმი

                                   ნაშრომის აგება
    ქულები
     1.
მსჯელობის თანმიმდევრულობის დაცვა , აბზაცების გამოყოფა , ნაშრომის მონაკვეთების ლოგიკური დაკავშირება ერთმანეთთან 
          1
     2.
ნაშრომი ორგანიზებული არ არის
           0


III კრიტერიუმი

                             მსჯელობის  დასაბუთება
    ქულები
     1.
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთებული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით 
          2
     2.
მსელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
           1
     3.
მსჯელობა დასაბუთებული არ არის
           0

VI კრიტერიუმი

                               მართლწერის ნორმები
    ქულები
     1.
სინტაქსური კონსტრუქციები სწორადაა აგებული; დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები (მორფოლოგია , ორთოგრაფია , პუნქტუაცია)
          1
     2.
 არ იკვეთება მართლწერის ნორმების ცოდნა
           0


არგუმენტირებული მსჯელობის შეფასების კრიტერიუმები
  (IX)
I კრიტერიუმი

          დავალების ადეკვატური გაგება-გააზრება
    ქულები
     1.
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული(პოზიცია მკაფიოდაა გამოხატული)
           1
     2.
დავალება მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გაგებული
            0 ნაწერი აღარ სწორდება

II კრიტერიუმი

                             მსჯელობის  დასაბუთება
    ქულები
     1.
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთებული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით 
          2
     2.
მსელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
           1
     3.
მსჯელობა დასაბუთებული არ არის
           0

 III კრიტერიუმი

                               მართლწერის ნორმები
    ქულები
     1.
სინტაქსური კონსტრუქციები სწორადაა აგებული; დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები (მორფოლოგია , ორთოგრაფია , პუნქტუაცია)
          1
     2.
 არ იკვეთება მართლწერის ნორმების ცოდნა
           0



                                                                                          მაქსიმალური ქულა-4

ესეს შეფასების კრიტერიუმები
 (X-XI-XII)
I კრიტერიუმი

          დავალების ადეკვატური გაგება-გააზრება
    ქულები
     1.
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
          2
     2.
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
           1
     3.
დავალება მთლიანობაში არაადეკვატურადაა გაგებული
            0 ნაწერი აღარ სწორდება


II კრიტერიუმი

                                   ნაშრომის აგება
    ქულები
     1.
მსჯელობის თანმიმდევრულობის დაცვა , აბზაცების გამოყოფა , ნაშრომის მონაკვეთების ლოგიკური დაკავშირება ერთმანეთთან 
          1
     2.
ნაშრომი ორგანიზებული არ არის
0


III კრიტერიუმი

                             მსჯელობის  დასაბუთება
    ქულები
     1.
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთებული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით 
          2
     2.
მსელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
           1
     3.
მსჯელობა დასაბუთებული არ არის
           0



IV კრიტერიუმი

დამოუკიდებელი აზროვნება და ზოგადი განათლება
    ქულები
     1.
ნაშრომში მკაფიოდ გამოვლინდა დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და ზოგადი განათლება
          1
     2.
არ გამოვლინდა დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი და არც ზოგადი განათლება
           0


V კრიტერიუმი

                                ლექსიკა და სტილი
    ქულები
     1.
აზრი ენობრივად ზუსტად და მკაფიოდაა გამოხატული ; შერჩეულია შესბამისი ლექსიკა და სტილი
          1
     2.
ლექსიკა მწირია და ნაშრომი  სტილისტურად გაუმართავია
           0


VI კრიტერიუმი

                               მართლწერის ნორმები
    ქულები
     1.
სინტაქსური კონსტრუქციები სწორადაა აგებული; დაცულია სალიტერატურო ენის ნორმები (მორფოლოგია , ორთოგრაფია , პუნქტუაცია)
          1
     2.
არ იკვეთება მართლწერის ნორმების ცოდნა
           0


 ესეს მაქსიმალური ქულა - 8

VII კლასი
შეფასების რუბრიკები  წერითი ნამუშევრისათვის(შთაბეჭდილების გაზიარება)

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
გადმოსცემს შთაბეჭდილებას (აღნიშნავს, რა მოეწონა, რამ დააინტერესა, რა არ მოეწონა და რატომ);

0-1-2
2.
სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს (სათაურს, ქვესათაურს და ა. შ.);

0-1-1,5
3.
თანამიმდევრულად აგებს თხრობას, სწორად იყენებს ერთი ნაწილიდან მეორეზე გადასვლის აღმნიშვნელ სიტყვებს (მაგ., ჯერ, შემდეგ, ბოლოს...);

0-1-1,5
4.
იყენებს სხვადასხვა მოდალობის (თხრობით, კითხვით, ძახილის), აგებულებისა (მარტივი, თანწყობილი, ქვეწყობილი) და შედგენილობის (გავრცობილი, გაუვრცობელი) წინადადებებს;

0-1-2
5.
იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს.

0-1-1,5
6.
მასწავლებელთან ერთად ისახავს ხარვეზების გამოსწორების გზებს.

0-1-1,5
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
                             
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.                               
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია  წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.  

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
0-1-2
2.
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
                   0-1-2
3.
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
0-1-2
4.
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-2
5.
დავალების მიზანი განსაზღვრული აქვს
0-1-2



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა


#
კრიტერიუმები
ქულები
1
პასუხობს თემას
0-1-2
2
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
0-1-2
3
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
0-1-1,5
4
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
0-1-1,5
5
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
0-1-1,5
6
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-1,5

დისკუსიაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
ჯგუფთან ერთად ამზადებს სადისკუსიო გამოსვლას: დამოუკიდებლად დაამუშავებს საკითხს, მოიძიებს ინფორმაციას, შეიმუშავებს თვალსაზრისს, რომელსაც გააცნობს და შეუთანხმებს ჯგუფის წევრებს;

0-1-2
2.
გამოდის წყვილის, ჯგუფისა თუ კლასის მომხსენებლის როლში, ითვალისწინებს და გამოხატავს მათს საერთო აზრს;

0-1-2
3.
საუბრისას შემოიფარგლება კონკრეტული თემით და თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას;

0-1-1,5
4.
ისმენს და ეთანხმება, ან კორექტულად უარყოფს თანამოსაუბრის აზრს;

0-1-1,5
5.
დამაჯერებლად იცავს საკუთარ აზრს, მაგრამ არ ცდილობს დისკუსიაში დომინანტური პოზიციის დაკავებას;

0-1-1,5
6.
სათანადო წესისა და ეტიკეტის დაცვით უძღვება მინი-დისკუსიას (იმ შემთხვევაში, თუ წამყვანია და არა რიგითი მონაწილე).


0-1-1,5


ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

 პროექტში ჩართულობა


ქულები და კრიტერიუმები
9–10
7–8
4–5–6
1–2–3
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას







შეფასების რუბრიკები  წერითი ნამუშევრისათვის(შთაბეჭდილების გაზიარება)

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
გადმოსცემს შთაბეჭდილებას (აღნიშნავს, რა მოეწონა, რამ დააინტერესა, რა არ მოეწონა და რატომ);

0-1-2
2.
სწორად იყენებს აბზაცს და სხვა სტრუქტურულ მახასიათებლებს (სათაურს, ქვესათაურს და ა. შ.);

0-1-1,5
3.
თანამიმდევრულად აგებს თხრობას, სწორად იყენებს ერთი ნაწილიდან მეორეზე გადასვლის აღმნიშვნელ სიტყვებს (მაგ., ჯერ, შემდეგ, ბოლოს...);

0-1-1,5
4.
იყენებს სხვადასხვა მოდალობის (თხრობით, კითხვით, ძახილის), აგებულებისა (მარტივი, თანწყობილი, ქვეწყობილი) და შედგენილობის (გავრცობილი, გაუვრცობელი) წინადადებებს;

0-1-2
5.
იცავს მართლწერისა და პუნქტუაციის წესებს.

0-1-1,5
6.
მასწავლებელთან ერთად ისახავს ხარვეზების გამოსწორების გზებს.

0-1-1,5
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით. 
                             
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.                               
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია  წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.  

ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
0-1-2
2.
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
                   0-1-2
3.
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
0-1-2
4.
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-2
5.
დავალების მიზანი განსაზღვრული აქვს
0-1-2



პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა


#
კრიტერიუმები
ქულები
1
პასუხობს თემას
0-1-2
2
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
0-1-2
3
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
0-1-1,5
4
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
0-1-1,5
5
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
0-1-1,5
6
იცავს დროის ლიმიტს
0-1-1,5

დისკუსიაში მონაწილეობის შეფასების რუბრიკა
#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
ჯგუფთან ერთად ამზადებს სადისკუსიო გამოსვლას: დამოუკიდებლად დაამუშავებს საკითხს, მოიძიებს ინფორმაციას, შეიმუშავებს თვალსაზრისს, რომელსაც გააცნობს და შეუთანხმებს ჯგუფის წევრებს;

0-1-2
2.
გამოდის წყვილის, ჯგუფისა თუ კლასის მომხსენებლის როლში, ითვალისწინებს და გამოხატავს მათს საერთო აზრს;

0-1-2
3.
საუბრისას შემოიფარგლება კონკრეტული თემით და თავს არიდებს ზოგად საკითხებზე მსჯელობას;

0-1-1,5
4.
ისმენს და ეთანხმება, ან კორექტულად უარყოფს თანამოსაუბრის აზრს;

0-1-1,5
5.
დამაჯერებლად იცავს საკუთარ აზრს, მაგრამ არ ცდილობს დისკუსიაში დომინანტური პოზიციის დაკავებას;

0-1-1,5
6.
სათანადო წესისა და ეტიკეტის დაცვით უძღვება მინი-დისკუსიას (იმ შემთხვევაში, თუ წამყვანია და არა რიგითი მონაწილე).


0-1-1,5


ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

 პროექტში ჩართულობა


ქულები და კრიტერიუმები
9–10
7–8
4–5–6
1–2–3
აქტიური მონაწილეობა
ყოველთვის მონაწილეობს  და ხშირად წარმართავს კიდეც საკლასო მსჯელობას
ყოველთვის მონაწილეობს
ხშირად მონაწილეობს
იშვიათად  ან საერთოდ არ მონაწილეობს
გამართული და სწორი მეტყველება
გამართულად მეტყველებს, აქვს მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ–გამომსახველობით საშუალებებს
გამართულად მეტყველებს და იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. მეტ–ნაკლებად გამართულად საუბრობს
არ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას
სირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას
უჭირს გამართულად საუბარი, ხშირად ვერ ასაბუთებს საკუთარ აზრს
სხვისი აზრის პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას
არ უსმენს სხვებს
და არ აცდის საუბრის დამთავრებას







 შეფასების რუბრიკები მე-9 კლასი

კრიტერიუმები/ქულები
2
1
0
წერს თხზულებას კონკრეტული თემის ან  საკითხის შესახებ,რომელშიც აანალიზებს განსახილველ საკითხთან დაკავშირებულ ალტერნატიულ საკითხებს.
მსჯელობა დახვეწილია,წერს თხზულებას კონკრეტული საკითხის ირგვლივ,აანალიზებს ალტერნატიულ საკიტხებს,რომელიც თემას უკავშირდება
გამოყოფს კონკრეტულ საკითხს,მაგრამ მსჯელობა ბუნდოვანია,
ნაწერი არ შეესაბამება თემის სათაურს ან  არ შეუძლია გააანალოზოს კონკრეტული საკითხი
საკუთარი ,მოსაზრებების,შეხედულებების დასადასტურებლად მოჰყავს შესაბამისი არგუმენტები.
კარგად გადმოსცემს საკუთარ მოსაზრებებსა და შეხედულებებს.მოჰყავს შესაბამისი არგუმენტები.
მოსაზრებები ტრაფარეტულია ,უჭირს არგუმენტების მოყვანა.
მსჯელობა სუსტია.არგუმენტებს ვერ ასახელებს
განიხილავს მხატვრულ ტექსტში გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს ცხოვრებისეულ და ლიტერატურულგამოცდილებაზე დაყრდნობით
კარგად გამოყოფს ტექსტში გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს და უკავშირებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებას
ტექსტში გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს აკვირდება,მაგრამ  საუ ბუნდოვნად საუბრობს და უჭირს არგუმენტების მოყვანა
ვერ პოულობს ტექსტში გამოკვეთილ პრობლემას,ამიტომ არგუმენტები ვერ მოჰყავს
მკაფიოდ აყალიბებს აზრს,იყენებს დაკავშირებისა და თანმიმდევრულობის შესაბამის ხერხებს.
აზრს აყალიბებს მკაფიოდ,აზრებს უკავშირებს ერთმანეთს და იცავს თანმიმდევრობას
უჭირს აზრის ჩამოყალიბება
აზრს ვერ აყალიბებს
იცავს ენობრივ ნორმებს,პუნქტუაციის წესებს
ნაწერში ენობრივი ნორმები დაცულია,პუნქტუაციის წესების ცოდნას ავლენს
უჭირს ენობრივი ნორმების და პუნქტუაციის წესების დაცვა
რადგან აზრს ვერ აყალიბებს ,ენობრივ ნორმებზე და პუნქტუაციის წესებზე არ ვსაუბრობთ


შეფასების რუბრიკა (თხზულების ) ქართულ ენასა და ლიტერატურაში  მე-9 კლასი

კრიტერიუმები
       0
      1
       2
1.
ნაწერი შეესაბამება მოცემულ თემას.თხზულება არ უნდა ასცდეს თემის სათაურს.საკითხი უნდა იყოს გაშლილი, ამოწურული
ნაწერი არ შეესაბამება თემას
ნაწერი მხოლოდ ნაწილობრივ შეესაბამება თემას,არ არის გაშლილი
თემა გაშლილია, პასუხობს სათქმელს
2.
ავტორის აზრები უნდა იყოს გამყარებული შესაბამისი დასაბუთებთ,დამაჯერებელი მსჯელობით,,ფაქტობრივი მასალით,მაგალითებით
ნაწერში არ არის არგუმენტები
მოსაზრებათა ნაწილი გამყარებულია არგუმენტებით.
მოსაზრებები ყოველთვის დასაბუტებულია დამაჯერებლად,გამყარებულია მაგალითებითა და ფაქტობრივი მასალით
3.
გამართული უნდა იყოს ნაწერის სტრუქტურა(შესავალი,მთავარი საკითხბი,დასკვნა)
გაუმართავია
სტრუქტურას აკლია სიმწყობრე
თხზულება სტრუქტურულად გამართულია
4.
ნაწერი უნდა იყოს შესრულებული სალიტერატურო ქართულით.ლექსიკა უნდა შეესაბამებოდეს თემას,უნდა იყოს მრავალფეროვანი.
მწირი და პრიმიტიული
ძირითადად ადეკვატურია
ნაწერი ადეკვატური და მდიდარია
5.
ნაწერი უნდა იყოს სინტაქსურად გამართული,დაცული უნდა იყოს მართლწერის წესები.არ უნდა შეიცავდეს გრამატიკულ-ორთოგრაფიულ შეცდომებს
წინადადებათა უმეტესობა გაუმართავია
აზრები ცხადია,მაგრამ ძირითადად გამოყენებულია მარტივი წინადადებები
სხვადასხვა სახის წინწდადებები აგებულია სწორად,აზრები ჩამოყალიბებულია.

ქართ.მე-9.9.მოსწავლე წერილობით გადმოსცემს საკუთარ თვალსაზრისს სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე.აჯამებს განსხვავებულ შეხედულებებს მოცემულ საკითხზე.
ქართ.მე-9.10.მოსწავლე წერილობოთ გადმოსცემს დეტალურ ინფორმაციას,განსხვავებულ თვალსაზრისს.



მხატვრული ნაწარმოების  ანალიზის შეფასების რუბრიკა  ქართულ ენასა და ლიტერატურაში  XI- კლასი

კრიტერიუმები
ქულები

1.
განსაზღვრავს ნაწარმოების თემას და იდეას
0---0,5---1

2.
მსჯელობს მის კომპოზიციურ თავისებურებაზე და სტრუქტურული ელემენტების
(ექსპოზიციის,პროლოგის,ეპილოგის)დანიშნულებაზე;სათანადოდ იყენებს წერის პროცესში თავის ცოდნას;
0—1---2

3.
აანალიზებს პერსონაჟთა სახეებს,აჯგუფებსკონფლიქტან მიმართებით და განსაზღვრავს მათს როლს სიუჟეტის განვითარებაში
0---1---2

4.
მსჯელობს ავტორის პოზიციასა და იმის შესახებ,როგორ გამოიხატება ეს პოზიცია ნაწარმოებში
0---0,5---1

5.
აანალიზებს ტექსტს მხატვრულ გამომსახველობითი თვალსაზრისით(როგორ ქმნის ავტორი თხრობაში განწყობას,პერსონაჟთასახეებს;რამდენად ეფექტურია ნაწარმოების სტილი და ენა;მსჯელობს ლექსის რიტმის,რითმისა და ბგერწერული ეფექტების შესახებ)
0---0,5---1

6.
აკავშირებს მხატვრულ ნაწარმოებს ისტორიულ კონტექსტთან.

0---0,5---1

7.
გამართული უნდა იყოს ნაწერის სტრუქტურა.
0—0,5---1
8.
ნაწერი უნდა იყოს შესრულებული თანამედროვე სალიტერატურო ენით.

0---0,5---1

ქართ.XI.9.მოსწავლეს შეუძლიამხატვრული ნაწარმოების წერილობით გაანალიზება.




სხვადასხვა სახის ესეის შეფასების რუბრიკა    ქართულ ენასა და ლიტერატურაში  XI- კლასი

კრიტერიუმები
ქულები
1.
წერს ესეის,რომელშიც პირად ან ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით მსჯელობს მოცემული თემის,პრობლემების შესახებ(ამტკიცებს,უარყოფს,გამოთქვქმსვარაუდს,ადარებს,ავლებს პარალელებს)
0---1---2
2.
წერისას იყენებს მხატვრულ გამომსახველობით ხერხებს,რომელთა საშუალებითაც უკეთ წაროაჩენს თავის შემოქმედებით,ესთეტიკურ დამოკიდებულებას ტექსტისადმი
0---0,5---1
3.
მოცემული თემის შესახებ მოიძიებს,აფასებს და შეარჩევს შესაბამის წყაროებს,ლიტერატურულპარალელებს,იხსენებს ცხოვრებისეულ ფაქტებს და სხვ.
0---0,5---1
4
.განიხილავს პერსონაჯისხასიათს,ქცევისმოტივს,ღირებულებებსა და ფასეულობებს(ფსიქოლოგიური პორტრეტი)
0---1---2
5.
.წერს ლიტერატურულ ესეის,რომელშიც ახასიათებს პერსონაჟს ან განიხილავს ნაწარმოებში ასახულ პრობლემას
0---1---2
6.
განიხილავს ნაწარმოებში ასახულ პრობლემას,რისთვისაც იყენებს ლიტშეფასების რუბრიკა გრამატიკული შეცდომების გასასწორებლად
ტექსტი შეიცავს 18 მორფოლოგირ-სინტაქსურ და  ორთოგრაფიულ შეცდომას.
მოსწავლე,რომელიც მონახავს და გაასწორებს 18 შეცდომას დაემატება კიდევ 2 ქულა.
1 გასწორებლი შეცდომა 0,5 ქულით ფასდება.შესაბამისად თუ მოსწავლე სწორად დაწერილს
დაწერს შეცდომით დააკლდება 1 შეცდომაზე 0,5 ქულა.
ერატურულ ან ცხოვრებისეულ პარალელებს
0---0,5---1
7.
წერს ესეის შემოქმედეითითვითგამოხატვისათვის,განწყობილებების,შაბეჭდილებების,ემოციების და ა.შ. გადმოსაცემად
0---0,5---1

ქართ.XI.10.მოსწალეს შეუძლიასხვადასხვა სახის ესეის წერა

შეფასების რუბრიკა გრამატიკული შეცდომების გასასწორებლად
ტექსტი შეიცავს 18 მორფოლოგირ-სინტაქსურ და  ორთოგრაფიულ შეცდომას.
მოსწავლე,რომელიც მონახავს და გაასწორებს 18 შეცდომას დაემატება კიდევ 2 ქულა.
1 გასწორებლი შეცდომა 0,5 ქულით ფასდება.შესაბამისად თუ მოსწავლე სწორად დაწერილს
დაწერს შეცდომით დააკლდება 1 შეცდომაზე 0,5 ქულა.
რეცენზიის შეფასებისრუბრიკა   მე-11 კლასი

კრიტერიუმები
ქულები
1
.განიხილავს წკითხულ ტექსტს პირადი და ლიტერატურული გამოცდილების კონტექსტში
0—1—2
2.
წარმოადგენს ნაწარმოებში ასახულ პრობლემას და აყალიბებს საკუთარ შეხედულებებს პრობლემის გადაჭრის ავტორისეულ ვარიანტზე
0—1—2
3.
აკრიტიკებს ან იზიარებს ავტორის თვალსაზრისს სათანადო არგუმენტების მოშველიებით.
0—1—2
4
აანალიზებს მისთვის მნიშვნელოვან და საინტერესო საკითხებს,რისთვისაც იყენებს სხვადასხვა რესურსს:ციტატებს,ლიტერეტურულ-კრიტიკული  თხზულებებიდან ,ეპიზოდებს ანალოგიური ან მსგავსი პროლემის შემცველი ნაწარმოებიდან და სხვ.
0—1—2
5.
იცავს მართლწერის წესებს.



               
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა  მე-11 კლასი

კრიტერიუმები
ქულები
1.
პასუხობს თემას
0—0,5---1
2.
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
0---1---2
3.
საუბრობს გამართული ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
0---1---2
4.
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
0---1---2
5.
ადარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
0---0,5---1
6.
იყენებს თვალსაჩინოებას
0---0,5---1
7.
იცავს დროის ლიმიტს
0---0,5---1
XI.1 .მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა(ზეპირი გამოსვლა)კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე

დისკუსიის შეფასების რუბრიკა  მე-11 კლასი

კრიტერიუმები
ქულები
1.
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
0—1--2
2.
მსჯელობს არგუმენტირებულად
0—1--2
3.
აკეთებს დასკვნებს
0—1--2
4.
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
0—1--2
5.
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
0—1--2

ქართ.XI.3.მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და გამოიყენოს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი საშუალებები


ქართ.XI.მოსწავლეს შეუძლია რეცენზიის დაწერა წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა   
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
1
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
2
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
2
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
2
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
2
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
1
შემაჯამებელი  წერითი სამუშაოს
შეფასების რუბრიკა (თხზულების ) ქართულ ენასა დალიტერატურაში  მე-9 კლასი

კრიტერიუმები
       0
      1
       2
1.
ნაწერი შეესაბამება მოცემულ თემას.თხზულება არ უნდა ასცდეს თემის სათაურს.საკითხი უნდა იყოს გაშლილი, ამოწურული
ნაწერი არ შეესაბამება თემას
ნაწერი მხოლოდ ნაწილობრივ შეესაბამება თემას,არ არის გაშლილი
თემა გაშლილია, პასუხობს სათქმელს
2.
ავტორის აზრები უნდა იყოს გამყარებული შესაბამისი დასაბუთებთ,დამაჯერებელიმსჯელობით,,ფაქტობრივიმასალით,მაგალითებით
ნაწერში არ არის არგუმენტები
მოსაზრებათა ნაწილი გამყარებულია არგუმენტებით.
მოსაზრებები ყოველთვის დასაბუტებულიადამაჯერებლად,გამყარებულია მაგალითებითა და ფაქტობრივი მასალით
3.
გამართული უნდა იყოს ნაწერის სტრუქტურა(შესავალი,მთავარისაკითხბი,დასკვნა)
გაუმართავია
სტრუქტურას აკლია სიმწყობრე
თხზულება სტრუქტურულად გამართულია
4.
ნაწერი უნდა იყოს შესრულებული სალიტერატურო ქართულით.ლექსიკა უნდა შეესაბამებოდეს თემას,უნდა იყოს მრავალფეროვანი.
მწირი და პრიმიტიული
ძირითადად ადეკვატურია
ნაწერი ადეკვატური და მდიდარია
5.
ნაწერი უნდა იყოს სინტაქსურად გამართული,დაცული უნდა იყოს მართლწერის წესები.არ უნდა შეიცავდეს გრამატიკულ-ორთოგრაფიულ შეცდომებს
წინადადებათა უმეტესობა გაუმართავია
აზრები ცხადია,მაგრამ ძირითადად გამოყენებულია მარტივი წინადადებები
სხვადასხვა სახის წინწდადებები აგებულია სწორად,აზრები ჩამოყალიბებულია.

ქართ.მე-9.9.მოსწავლე წერილობით გადმოსცემს საკუთარ თვალსაზრისს სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე.აჯამებს განსხვავებულ შეხედულებებს მოცემულ საკითხზე.
ქართ.მე-9.10.მოსწავლე წერილობოთ გადმოსცემს დეტალურ ინფორმაციას,განსხვავებულ თვალსაზრისს.

რეფერატის შეფასების რუბრიკა

კრიტერიუმები
ქულები
1.
აყალიბებს ძირითად პრობლემას
0—0,5--1
2.
საზღვრავს თემის მიზანს
0--0,5--1
3.
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/ ლიტერატურას/ილუსტრაციას
0—1--2
4.
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ თვალსაზრისებს
0—0,5--1
5.
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს არგუმენტებით
0—1--2
6.
აკეთებს დასკვნას
0—1--2
7.
წერს შესაბამის ფორმატში
0—0,5--1






შეფასების რუბრიკები მე-6 კლასისათვის (ტექსტის/ეპიზოდის შინაარსი)

#
 კრიტერიუმები
ქულები
1
შინაარსს გადმოსცემს ამომწურავად და თანმიმდევრულად
0-1-2
2.
ურთავს ადეკვატურ კომენტარებს
0-1-2-3
3.
იყენებს სინონიმებს,ფრაზეოლოგიზმებს
0-1
4..
კომენტარებში იყენებს მსჯელობისათვის დამახასიათებელ სიტყვებსა და გამონათქვმებს(მაშასადამე,ამრიგად)
0-0,5-1
5.
ამჩნევს და აანალიზებს მნიშვნელოვან დეტალებს
0-1
6.
გამოყოფს აბზაცებს
0-1
7
იცავს მათლწერის წესებს
0-0,5-1

შეფასების რუბრიკები გამომეტყველებით კითხვაში მე-6 კლასი
#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს სიტყვებს
0-2
2.
ადეკვატურად იყენებს ლოგიკურ პაუზებს.
0-1-2
3.
კითხვისას ითვალისწინებს სასვენ ნიშნებს
0-1-2
4.
ხმის სიმაღლისა და ჟერადობით  ზუსტად გადმოსცემს  პერსონაჟის გრძნობებსა და სათქმელის შინაარსს.
0-1-2
5.
კითხვის პროცესში ცდილობს აუდიტორიასთან მხედველობითი კონტაქტის დამყარებას.
0-1-2



შეფასების სქემა გამომეტყველებით კითხვაში 
მე-8 კლასი
#
კრიტერიუმები
ქულები
1.
სწორად და გარკვევით წარმოთქვამს სიტყვებს
0-2
2.
ადეკვატურად იყენებს ლოგიკურ პაუზებს.
0-1-2
3.
კითხვისას ითვალისწინებს სასვენ ნიშნებს
0-1-2
4.
ხმის სიმაღლისა და ჟერადობით  ზუსტად გადმოსცემს  პერსონაჟის გრძნობებსა და სათქმელის შინაარსს.
0-1-2
5.
კითხვის პროცესში ცდილობს აუდიტორიასთან მხედველობითი კონტაქტის დამყარებას.
0-1-2

შეფასების რუბრიკები მე-8 კლასისათვის (ტექსტის/ეპიზოდის შინაარსი)
#
 კრიტერიუმები
ქულები
1
შინაარსს გადმოსცემს ამომწურავად და თანმიმდევრულად
0-1-2
2.
ურთავს ადეკვატურ კომენტარებს
0-1-2-3
3.
იყენებს სინონიმებს,ფრაზეოლოგიზმებს
0-1
4..
კომენტარებში იყენებს მსჯელობისათვის დამახასიათებელ სიტყვებსა და გამონათქვმებს(მაშასადამე,ამრიგად)
0-0,5-1
5.
ამჩნევს და ააანალიზებს მნისვნელოვან დეტალებს
0-1
6.
გამოყოფს აბზაცებს
0-1
7
.იცავს მათლწერის წესებს
0-0,5-1

ქართ.VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია წერილ;ობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი,იმსჯელოს  კონკრეტულ საკითხზე არგუმენტების მოხმობით.
ქართ.VIII.11.მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გამოყენებით.
ქართ.VIII.12.მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკულისტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
ქართ.VIII.13.მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.







Комментариев нет:

Отправить комментарий